un món d'il·lusió

un món d'il·lusió
Tstimuuu!!

dilluns, 13 d’octubre del 2008

El meu treball de recerca de batxillerat

El meu treball de recerca

Primerament vaig escollir per fer la investigació de “Els problemes lingüístics als infants” paro després de començar amb la investigació em vaig decantar pel problema en concret del TDA-H (trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat) ja que em vaig adonar que era un problema bastant ampli i força interessant i a més perquè és molt comú avui dia. Finalment el treball tractarà del TDA-H en l’etapa preescolar i l’etapa escolar, és a dir del 0- als 12 anys aproximadament. On es més fàcil detectar-lo, posar-hi remei i a més on més canvis es veuen.

Vaig escollir un tema així perquè el meu futur acadèmic vull que estigui orientat cap alguna cosa així; com per exemple educació especial, infantil o psicologia, es a dir, alguna professió relacionada.

El meu objectiu principal seria poder parlar d’aquest trastorn sense equivocar-me, ja que fins fa un temps enrere no sabia ben bé de que parlava i normalment estem envoltats de nens amb aquest trastorn i no ens en assabentem, però si que jutgem ja que no es un trastorn que es pugui veure a primera vista, i no és pot prendre a broma perquè es un problema que si no es tracta des d'un principi pot arribar a tenir conseqüències greus, com és l’agressivitat, la depressió o la impulsivitat.

Per fer aquesta recerca vaig començar a buscar bibliografia per Internet i vaig continuar buscant informació a les biblioteques (Sabadell, Ripollet, Cerdanyola, Barcelona, UAB i a Badia) Durant l’estiu me’n vaig anar de vacances a Granada i vaig aprofitar per buscar informació a les biblioteques municipals, però no tota m’ha servit, perquè més tard vaig canviar el treball.
Em va sorgir l’oportunitat d’exercir de monitora a un esplai, vaig acceptar pensant en l’oportunitat de poder passar hores amb els infants i poder observar-los i veure els seus comportaments, a més he tingut la casualitat de que hi ha un nen de 7 anys, el qual li estan realitzant proves per determinar si el seu problema es tracta de hiperactivitat.

El meu propòsit és anar a dues associacions, una de Barcelona i una altra de Sabadell, a més una professora del centre que porta aquests temes m’ha brindat l’oportunitat d’estar en una de les seves classes durant un dies determinats, ja que al centre es tracta amb nens amb aquest trastorn. També aconseguir activitats, les quals fan una petita determinació de quins infants s’apropen a aquest dèficit i executar-les a l’esplai, i així experimentar amb el cas, i a partir d’aquí treure conclusions.

2 comentaris:

Elena ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Elena ha dit...

El contingut és realment bo i la progressió a l'hora d'exposar-lo és molt correcta.

Adequació:
- intenció: explicar/exposar de què tracta el treball de recerca. Has acomplert la intenció.
- registre: estàndard, força ben emprat.
- formalitat: grau de formalitat mitjà, ben emprat.
- emissor: aquí no hem estat tan fines. Has fet servir la 1a persona del singular i hauries d'haver emprat la 1a del plural. Tot i que estem parlant d'una cosa molt personal sempre és millor utilitzar la 1a persona del plural per tal de distanciar-nos d'alguna manera del missatge que transmet el text.
Tens 1 punt.

Coherència:
En general, el text és força coherent, tot i que pot haver-hi alguna frase que no s'entengui totalment.
- estructura: no és massa clara, perquè hi ha molts paràgrafs. Això ho podem solucionar si utilitzem connectors d'ordre (en primer lloc, després, finalment), per marcar les parts del text (introducció, desenvolupament, conclusió).
- claredat en l'expressió:errades:
"“Els problemes lingüístics als infants” : el títol del treball és força ambigu, millor: "Els problemes en l'aprenentatge de la llengua en els infants".
"alguna professió relacionada2: relacionada amb ... la pedagogia? la psicologia?...
"fins fa un temps enrere": fina fa un temps, fins temps enrere...
"però si que jutgem ": no s'entén què vols dir amb això de jutjar.
"vaig canviar el treball": en quin sentit?
"més he tingut la casualitat de que hi ha un nen de 7 anys": he tingut l'oportunitat de viure un cas concret de ben a prop...
"al centre ": al centre on estudio
determinen en certa mesura (en lloc de "fan una petita determinació")
"També aconseguir activitats": sembla indi "jo ser indi" (jajaja).
Tens 0'75 punts.

Cohesió:
- Ús correcte de pronoms, excepte "treure'n conclusions" (final del text).
- Signes de puntuació: falten bastants comes. (,però.../ ,ja que.../ finalment,.../ aproximadament, on és més fàcil.../com, per exemple, /...
- Hauries d'utilitzar alguns sinònims per no repetir tant alguns mots: buscar = cercar; trastorn =patologia; etc.
Tens 1'25 punts.

Correcció: no hi ha massa faltes d'ortografia:
però, és, de què, ens n'assabentem, sí que jutgem, d'hiperactivitat, donat/ofert l’oportunitat.
Tens 2'6 punts.

Ara només has de polir l'expressió i tindràs moltíssim guanyat. Ho has fet realment bé.

Total: 5'6

La meva llista de blogs